Dzień pod hasłem Jajko

 

 

Posłuchajcie wiersza Doroty Gellnmer ,,Pisanki’’

 

Patrzcie,

ile na stole pisanek !

Każda ma oczy

malowane,

naklejane.

Każda ma uśmiech

kolorowy

i lezy na stole grzeczne,

żeby się nie potłuc

przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki

nie są do jedzenia

Z pisanek się wyklują

ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA.

 

Zagadka!!!!!

Na załączonym zdjęciu – sa różnej wilkości jajka -ponumerowane od 1 do 6. Mam dla was zagadkę – spróbujcie zgadnąć czyje jest to jajko ? Jajka pochodzą od: kury, strusia, indyka, gęsi i przepiórki . Do każdego numeru dopiszcie nazwę ptaka od którego pochodzi albo narysujcie go.

 

 

 

 

  1.

 

 

   2.

 

 

   3.

 

   4.

 

   5.

 

   6.

 

 

   ( Dla rodziców: prawidlowe odpowiedzi to : 1- przepiórcze, 2- kurze,3 – indycze, 4- gęsie, 5 – strusie)

 

Zadania tekstowe

Lubię liczyć przy pomocy zadań tekstowych. Myślę, że dzieci często też wolą zadania z historyjką niż samo "suche" liczenie. Bohaterami naszych zadań będą oczywiście bohaterowie wielkanocni: Zajączek, kurczaczki i pisanki. Ale przy wymyślaniu możemy dać upust sile naszej wyobraźni ? Podaję zadania przykładowe:

Zadanie 1 Zajączek miał w koszyczku 5 pisanek. 1 zaniósł kurczaczkowi, a 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku Zajączka?

Zadanie 2 Z jajek w kurniku wykluło się 10 kurczaczków. 5 kurczaczków wyruszyło razem z Zajączkiem roznosić wielkanocne koszyczki. Ile kurczaczków zostało w kurniku?
 

  Dodatkowo wykonajcie także zadania matematyczne w Kartach Pracy (o tematyce wielkanocnej)

 

   GIMNASTYKA

 

  Dzisiaj do gimnastyki wykorzystamy jajka!!!! ( dla rodziców : proponuję żeby to były jajka ugotowane – choć lepiej nie zdradzać tego dziecku – gdy myśli , że jest to jajko surowe bardziej się skupia)

  Potrzebne będa jeszcze tylko przedmioty jako pachołki i łyżka do zupy. Gotowi to zaczynamy!!!

  

     Ćwiczenie 1

   Na początku mała rozgrzewka:

          • bieg w około jajka : z wysokim unoszeniem kolan i z uderzaniem o pośladki
          • skłony podnieś jajko do góry z podniesionymi rękoma- połóż na podłogę i znów wyprost (pamietajcie o prostych nogach – nie zginamy!!!)

   Ćwiczenia 2

          Zaznaczamy dwa miejsca: META i  START oraz pachołki (butelki, klocki- co kolwiek mamy pod ręką). Najważniejsze -to nie s zawody!!!! – liczy się dokładność i skupienie na jajku!!!

              • turlamy ręką jajko między pachołkami od linii startu do mety
              • turlamystopą jajko między pachołkami
              • przenosimy jajko między pachołkami na otartej dłoni
              • przenosimy jajko na łyżce od zupy od lini startu do mety ( to ćwiczenie wymaga bardzo dużego skupienia- gdyz nie pomagamy sobie druga reką)

   Ciczenie 3

                  5 głębokich wdechów – wdychamy nosem podnosząc ręce i wydychamy buzią opuszczając ręce .

 

                                                               BRAWO DLA WAS!!!!!!!

 

Możecie też zrobić małe doświadczenie : Jak odróżnić jajko gotowane od surowego bez rozbijania:

    - jak zakręcicie jajkiem : gotowane będzie się kręcić, a surowe nie

    - jak wrzucicie do pojemnika z wodą – gotowane wypłynie, a surowe upadnie na dno

 

Wspólnie z rodzicami i rodzeństwem możecie wykonać pisanki według swoich pomysłów

 

  1. Wspólnie z rodzicami i rodzeństwem malowanie wydmuszek według swoich pomysłów.

 

 

Zadania tekstowe

Lubię liczyć przy pomocy zadań tekstowych. Myślę, że dzieci często też wolą zadania z historyjką niż samo "suche" liczenie. Bohaterami naszych zadań będą oczywiście bohaterowie wielkanocni: Zajączek, kurczaczki i pisanki. Ale przy wymyślaniu możemy dać upust sile naszej wyobraźni ? Podaję zadania przykładowe:

Zadanie 1 Zajączek miał w koszyczku 5 pisanek. 1 zaniósł kurczaczkowi, a 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku Zajączka?

Zadanie 2 Z jajek w kurniku wykluło się 10 kurczaczków. 5 kurczaczków wyruszyło razem z Zajączkiem roznosić wielkanocne koszyczki. Ile kurczaczków zostało w kurniku?
 

  Dodatkowo wykonajcie także zadania matematyczne w Kartach Pracy (o tematyce wielkanocnej)

 

   GIMNASTYKA

 

  Dzisiaj do gimnastyki wykorzystamy jajka!!!! ( dla rodziców : proponuję żeby to były jajka ugotowane – choć lepiej nie zdradzać tego dziecku – gdy myśli , że jest to jajko surowe bardziej się skupia)

  Potrzebne będa jeszcze tylko przedmioty jako pachołki i łyżka do zupy. Gotowi to zaczynamy!!!

  

     Ćwiczenie 1

   Na początku mała rozgrzewka:

          • bieg w około jajka : z wysokim unoszeniem kolan i z uderzaniem o pośladki
          • skłony podnieś jajko do góry z podniesionymi rękoma- połóż na podłogę i znów wyprost (pamietajcie o prostych nogach – nie zginamy!!!)

   Ćwiczenia 2

          Zaznaczamy dwa miejsca: META i  START oraz pachołki (butelki, klocki- co kolwiek mamy pod ręką). Najważniejsze -to nie s zawody!!!! – liczy się dokładność i skupienie na jajku!!!

              • turlamy ręką jajko między pachołkami od linii startu do mety
              • turlamystopą jajko między pachołkami
              • przenosimy jajko między pachołkami na otartej dłoni
              • przenosimy jajko na łyżce od zupy od lini startu do mety ( to ćwiczenie wymaga bardzo dużego skupienia- gdyz nie pomagamy sobie druga reką)

   Ciczenie 3

                  5 głębokich wdechów – wdychamy nosem podnosząc ręce i wydychamy buzią opuszczając ręce .

 

                                                               BRAWO DLA WAS!!!!!!!

 

Możecie też zrobić małe doświadczenie : Jak odróżnić jajko gotowane od surowego bez rozbijania:

    - jak zakręcicie jajkiem : gotowane będzie się kręcić, a surowe nie

    - jak wrzucicie do pojemnika z wodą – gotowane wypłynie, a surowe upadnie na dno

 

Wspólnie z rodzicami i rodzeństwem możecie wykonać pisanki według swoich pomysłów

 

  1. Wspólnie z rodzicami i rodzeństwem malowanie wydmuszek według swoich pomysłów.